Moje motocykle‎ > ‎

NSU OSL 351


Modele OSL (OHV, Sport, Luxus) były rozwinięciem wcześniejszych modeli S i OS. W 1935 roku zastosowano m.in. agrafkowe sprężyny zaworowe (głowica nadal żeliwna). Zmieniono nieco zbiornik paliwa, wprowadzono opcjonalne wysoko prowadzone rury wydechowe oraz 4-biegową skrzynię biegów NSU.

 

 

 

NSU 351 OSL (1935)

351 OSL z 1935 roku, "dolny" układ wydechowy

           

 

W 1936 roku ponownie zmieniono kształt zbiornika paliwa (tłoczone boki, większa pojemność 12,5 l). W 1937 roku wprowadzono w pełni zakrytą, bogato użebrowaną głowicę aluminiową (ponownie śrubowe sprężyny zaworowe) przy czym w modelu 351 zmieniono stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka. Prędkościomierz umieszczono w lampie. Zamiennie stosowano gaźniki Grätzin lub Amal. Zastosowano blaszaną, pełną osłonę łańcucha napędowego.